Entre les pautes que s'han de seguir durant la cració d'un text ens trobem amb l’adequació, la cohesió i la coherència, si les seguim estrictament segons es regeixen farem una cració de qualitat.
La primera es tracta de saber a quin ens adreçem cosa que necessitem saber abans de començar a escriure. Es a dir, no utilitzarem el mateix llenguatge si ens adreçem dins l'ambit familiar que en una carta al director o més enlla, si ens adreçem a alguna icona política o autoritat.
Serà molt important per altra banda la correcció tant ortografica com de claredat. Es a dir aconseguir la puntuació correcta , divisió de paragrafs correcte, ortografia correcta, etc. Ens serà de gran utilitat el no utilitzar paraules abreujades o extretes directament d'un traductor online. Si complim tots aquest punts, la comprensió d'aquest text serà molt més facil.
Per acabar i com a punt per l'exelència tindriam que evitar l'ús de repeticions innecessàries,l’elisió de cacofonies o l’espessor dels paràgrafs. Aquest són alguns del mecanismes més utilitzats. També seria convenient evitar montonia, i a la vegada utilitzar paraules concretes per tal de donar riquesa al text.
Si seguim totes aquestes regles guanyaràn molt la qualitat dels nostres escrits.
dissabte, 9 de gener del 2010
Activitats Tema 5
1.- Fixa't que un mateix tema es pot tractar de maneres ben diferents segons la situació de comunicació. Relaciona cada situació amb el que li correspongui:
a) Una mare explica al seu fill el gran deama que pot ocasionar la ingesta de drogues.
b) Un reportatge informa sobre què són les drogues, les substàncies de què estan formades, els tipus, els efectes...
c) Un jove relata als seus companys el mal viatge que va patir desprès de pendre unes pastilles.
7.- Explica el sentit d'aquests diàlegs:
8.- Assigna un context amb tots els elements i atribueix un sentit al diàleg següent:
El protagonista del text es diu Marc i està malalt o per alguna cosa li fa mal el cap, però aquesta no es la única cosa que no li agrada . Més tard es veu que el que li passava era que estava malament amb la companyia de la Joana. També es veu com la Joana intenta ajudar-lo i parlen. La copnversa sorgeix d'una anterior discussió probablement produida per un malentes anterior.
10.- Valor dels díptics:
12.- Indica la participació de l'autor en el text:
14.- Digues si els textos són adequats o no
a) Una mare explica al seu fill el gran deama que pot ocasionar la ingesta de drogues.
- Funció: Connativa
- Intenció : Subjectiva
- anal : Oral
- Registre : Informal
b) Un reportatge informa sobre què són les drogues, les substàncies de què estan formades, els tipus, els efectes...
- Funció :Referencial
- Intenció: Objectiva
- Canal: Escrit
- Registre: Fromal
c) Un jove relata als seus companys el mal viatge que va patir desprès de pendre unes pastilles.
- Funció : Expressiva
- Intenció : Subjectiva
- Canal : Oral
- Registre : Informal
7.- Explica el sentit d'aquests diàlegs:
- Indirectament li diu que no pot anar a comprar per falta de temps.
- Els seu dia de treball no ha set agradable.
- Gràcies a la familiaritat que hi té amb el que li diu li comenta irònicament.
8.- Assigna un context amb tots els elements i atribueix un sentit al diàleg següent:
El protagonista del text es diu Marc i està malalt o per alguna cosa li fa mal el cap, però aquesta no es la única cosa que no li agrada . Més tard es veu que el que li passava era que estava malament amb la companyia de la Joana. També es veu com la Joana intenta ajudar-lo i parlen. La copnversa sorgeix d'una anterior discussió probablement produida per un malentes anterior.
10.- Valor dels díptics:
- espai
- temps
- espai
- espai
12.- Indica la participació de l'autor en el text:
- Objectiu
- Subjectiu
- Subjectiu
- Objectiu
- Subjectiu
14.- Digues si els textos són adequats o no
- No
- Sí
- No
Etiquetes de comentaris:
Activitats,
Activitats Nadal
Subscriure's a:
Missatges (Atom)